Monday, March 04, 2013

Disebalik Tabir... MUTIARA KECIL


Subhanallah...
Kini aku fahami maksud keluarga..tiap yang sendirian pasti punya pasangan..seperti itu juga dengan kehidupanku.. tidak ku tetapkan ciri2 untuk menjadi suami, cukup sekadar punya agama dan beramal dengan agamanya.. ya, Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Pemberi.. Sangat INDAH sesuatu yang dimaksudkan dengan JODOH...
DIA pilihkan aku IMAM untuk generasiku, DIA pilihkan aku SUAMI untukku menuju SYURGA..
TERIMA KASIH ALLAH....!!

heee, intro untuk kehidupan baru sebenarnya.... (:
aku tertanya-tanya, ada ke pasangan yg x nak zuriat....???

st0ry aku, time awal pernikahan hari tue,aku n suami punya perancangan untuk belom ke fasa tue....tapi bila dah jalani kehidupan bersama,suami teruja sangat nak baby..!!
 hampir tiap hari dia akan bahasakan diri dengan pangilan waled... sambil gosok2 perut ku... 
Subhanallah...aku yakin, isteri mana yg sanggup untuk kecewakan suami bila situasi mcm tue kan..?? );
selama aku jarak dari suami, aku ngadu pada DIA...mohon yang terbaik untuk kehidupan kami....dan aku bersedia untuk terima 'hadiah' dari DIA.....

Genap usia 2 bulan pernikahan, aku rasai kelainan diri.. antaranya kerap sangat buang air kecil... sangat kerap..!! badan selalu sakit2, kepala selalu pening.. dan paling ketara dah x datang bulan untuk bulan kedua nie... aku share ngan suami sintom2 tue,dia sangat teruja..!!
satu hari tue, aku ajak suami untuk cuba UPT...
suami yang belikan dan sampai rumah, dia yang ajar macamna nak guna...
huhuhu,tanya suami mna tau...???
terus dia bluurrr....
ahakzxx, c0mottt kam0o syg..!! c(:
then suami ckp, l0ohh... 0rang kat farmasi tue lah yg bagitau cara2 nak guna....
s0, ujian tue sgt digalakkan pagi sebab cairan dalam masih original katanya...

Esoknya lepas suami selesai s0lat subuh, dia kejutkan untuk mandi n s0lat.. aku yang masa tue separa sedar terus mintak UPT... bila langkah je masuk bilik air,terus panic..!!
( tak dpt nak gambar perasaan masa tue )
macam2 pikir.. bila dah selesai,tunggu kejap untuk keputusan...

SUBHANALLAH...!!!!



menggigil satu badan... nak nages, nak jerit, semua ada.... takot, teruja, bahagia bercampur... terus aku panggil suami.. terkejut dia, then bila tgok UPT tue terus ucap tahniah.. AAAaaaaaa, nages aku..sejuk badan.. langsung x duga dalam rahim aku kini punya kantung baby... );

Sambil mandi, sambil airmata laju turun... rasa HEBAT sangat2 pemberian DIA... selesai ja solat subuh, masa doa.. lagi sekali air mata teman kan aku.... terisak-isak..!! bila suami perasan je terus dia tarik tangan aku untuk kebelakang sebab dia ada belakang aku masa tue...

SUAMI:kenapa nie syg....??? napa nagess..??
AKU:(langsung x punya kata2... tunduk je nak hilangkan sebak)

SUAMI: syg takot ke....??? ke syg belom sedia...??
AKU:(terus bangun,lipat telekung)

SUAMI:sayanngg... meh duduk ngn b meh..
AKU:(akur n mengikut tanpa kata)

SUAMI:cuba syg cter kat b apa yang syg pkir..
AKU: B... bb mintak maaf... ); 
(bertambah laju airmata)

SUAMI: kenapa....???? (sambil pegang erat kedua tanganku)
AKU: bb takottt.... takot x dpt jadi bonda yang b harap.. seyess, bb rasa hebat sangat anugerah nie n bila pkir, takott bb x mampu.... 
(reaksi x mampu tentang mata suami)

SUAMI:(senyap... bila aku pandang, mata suami bertakung air)
AKU:kenapa b sedey...?? 
(usai airmata suami) );

SUAMI:peluk b syggg....
(nages)
AKU: (makin laju airmata nie turun bila dalam pelukan suami)
kenapa nie syg...??? kenapa b sedey...???
b pkir kan ekonomi kita ke..?? (geleng)
abis... b takot family kita x epy..??? (geleng)
sayaaannngggg.... kenapa nie... jangan buat bb macam nie...

SUAMI: b yang x mampu sebenarnya nak jaga bb... b jauh dari bb... b tinggalkan bb dengan situasi yang macam nie...
(makin laju airmata suami) 
b rasa bersalah sangat... b x da dengan bb...
AKU: (lerai pelukan, sambil tatap wajah suami)  
tak laa... sebenarnya ALLAH yang nak jaga bb n zuriat kita... (:
nanti....bila baby dah kuar,bb nak cter betapa dia bertuah punya waled macam kam0o syg...!! (:
(cuitt hidung suami) 
waled dia yang c0mottt...!! c(:

SUAMI: (tersenyum) 
Papp..!! pipi aku terima satu ciuman...!!(:
AKU: Terima kasih ALLAH izin kan kami lalui situasi nie... hanya ENGKAU saksi dan tunggak bahagia kami...!!



26 JANUARI 2013

3 comments:

Shauqatul Iman(Ummu Haura Al-Humaira') said...

tahniah akak atas pemberiaan Ilahi tersebut...semoga akak bakal mnjadi ibu yang solehah :)

Cik Khairyyna :) said...

tahniah,seusia 21 tahun baya saya dah bakal menimang cahaya mata. rezeki ALLAH bgi. alhamdulillah. jaga diri dan baby baik-baik ye. :D

Aida Ismail said...

Sweet korang. :) Moga bahagia & selamat menimang cahaya mata.