Saturday, April 02, 2011

7 jEnis mAyat dAlam kuBur

assalammualaikum.....
kali nie daku nk k0ngsi ilmu baru yg daku jumpa time jalan kt g0ogle...
mmg tersentak yar jugk daku baca tadi....
yep,kalaw kalian nk twu,daku c0retkan untuk kalian......


1. Mayat yang mukanya berpaling dari arah kiblat. Itulah petanda bahawa semasa hidupnya telah melakukan perkara syirik kepada Allah. Kawan-kawan syirik ini jangan buat main-main, dosa yang paling besar dalam Islam. Kekal dalam neraka selama-lamanya.

2. Mayat yang mukanya berbentuk babi. Itulah petanda semasa hidupnya tidak melakukan solat lima waktu, tidak menjaga solat lima waktu. Lalai dalam solatnya. Sesungguhnya solat dapat mencegah diri dari melakukan perbuatan keji dan mungkar. Perbuatan keji dan mungkar ini banyak, bukan hanya berduaan ditempat gelap, minum arak, berjudi sahaja. Tak tutup aurat juga perbuatan keji. Bayangkanlah sejak dari baligh lagi kawan-kawan tak pernah tutup aurat, berapa banyak dosa yang telah dikumpulkan. Siksa api neraka amat pedih oii.... Kalau kawan-kawan nak tahu bagaimana rasa 1/70 bahang (kalau tak silap) api neraka kawan-kawan cubalah cucuh hujung jari kawan-kawan dengan api, macam mana rasanya? Boleh tahan tak?

3. Mayat yang kepala menjadi batu yang hitam legam. Itulah mayat yang semasa hidupnya derhaka kepada kedua ibu-bapa.

4. Mayat yang perutnya buncit dan meletup. Itulah mayat yang semasa hidupnya suka makan harta yang haram. Harta yang haram banyak contohnya. Antaranya mencuri... harta yang haram. Merompak... harta haram. Melesapkan duit kawan... harta yang haram.

5. Mayat yang kukunya mengcengkam dan meliliti seluruh tubuhnya. Itulah mayat yang semasa hidupnya suka berkelahi, mengata orang dan mengumpat orang.

6. Mayat yang keluar mata air dari kuburnya dan air itu baunya lebih busuk dari bangkai. Itulah mayat orang yang suka makan riba'.

7. Mayat yang wajahnya tersenyum Itulah mayat yang semasa hidupnya berilmu dan beramal soleh.



mudah_mudahan kita terg0long dalam g0longan yg ke_7.....INSYAALLAH....


wahai tuhan,daku x layak ke syurgaMu....
namun x pulk daku sanggup ke nerakaMu......
)=

5 comments:

KUREKURE COMEL said...

ya allah....menggigil baca...
amalan tak cukup lg...

takut sgt2....



tq bg info ini tau...hargai sgt2...

Suhami Ahmad said...

Astagfirullah...manakah kategori mayat atok ='(

Ila said...

dah lama tak komen..akak tak leh lah nak tulis kat sahoutmix..letak kat tempat lain ok kot

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

huhu..takut sis..moga sis tersenym jek nnt.apa pun...tq sudi follow blog sis ye.follow adik gak.108

lemongrassbeam said...

i'Allahhh...
kita bukan dalam golongan ke7 :(