Thursday, April 28, 2011

beRtuduNg

assalammualaikum.....
untuk kesekian kalinya daku berfikiran....
dan masih lagi di dalam k0tak pemikiran yang sebenar.......

hehehe.....
full st0p...!!

balik pada kemahuan jari dan kecekapan minda tatkala bersaing.....
daku sebagai peneraju idea , dengan ini akan memulakan cerita berikutan pengalaman yang lepas......

bila saat nie daku sendiri....
pelbagai imbasan yang pernah daku lalui dahulu bermain dan mer0nta kembali untuk di k0ngsi kan bersama......

pernah dulu....
bila mana daku lepas SPM.....

huhuhuhu....
skema je annn.....???

0key....

dulu....
daku pernah keje time tengah tunggu result SPM.....

kat tempat keje daku maj0riti p0mpuan.....
ada yar 4,5 0wg yg berjantina lelaki.....
hihihi.....

kat situe , daku paling muda......

dan hanya daku yang bertudung.....


 selama daku keje kat ctue, ada je yg x senang ngn daku....
tp daku x kesah.....
bukan daku kcaw d0wg......

s0....
daku wat keje daku, d0wg wat keje d0wg.....
heheeee.....



pernah satu hari tue, ada akak nie masuk 0ppes daku....
time tue daku ngah taip rep0rt.....
jadi,daku p0wn benti taip and terjadi nya dial0g berikut......

**
**
*
*
*
*
*

"napa kak...??"

"x da pape... hehe, akak dulu pernah taw pakai tudung.... tp time sek0lah.."

"hehe, nape je tetiba akak ckp pasal nie....???"

"erm.... x da.... pakai tudung senang kan....?? x payah lama2 kat cermin nak bet0l kan rambut...."

"0ow...pasal tue ke.... hehehe, akak jgn pkir cam tue taw..... pakai tudung nie wajib, akak...."

"akak twu.... hehehe, x pe lah.... uda sambung lar k wat keje... akak kuar dulu..."

"0key.."



klaw k0wg, k0wg pelik x dgn situasi camnie.....???
seyes....!!!
daku pelik.....
dan daku berfikir panjang masa tue.....


hehehe....
twu x pe natijah kakak tue.....???

0key2,daku sambung balik......

seminggu sebel0m daku dah nak benti keje....

**
**
*
*
*
*
aku s0nok sgt.....
akak tue bertudung dtg keje.......
sume pekeje senyum je tg0k dy.....

hehehe, yg lelaki tue taw2 je lar.....
mesti ada punya ayat nak nyakat akak tue.....

tp bet0l daku cakap.....
akak tue cumei sgt bila bertudung.......

alhamdulillah dgn penghijrahan dia......

bukan susah p0wn kan nak bertudung.....
lg bertambah manis klaw pakai......

hehehe....
tue je lar yang daku nak k0ngsi......

s0nok x k0wg baca.....????
....???
....??
hihihi....

0o yaa....
artis p0wn skg dah ramai yang bertudung kan.....???
m0ga makin bertambah kearah kebaikan......





            


 gambar2 ini sekadar penghias entry daku.....
weeeee......




miNda berk0cak:Bahawa AsmaĆ¢ bint Abi Bakr (kakaknya) datang bertemu Nabi s.a.w. dalam keadaan pakaiannya nipis sehingga nampak kulit badannya, lalu Nabi s.a.w. pun berpaling daripadanya dan bersabda: “Wahai AsmaĆ¢, seorang perempuan yang telah sampai haidh (baligh) tidak boleh dilihat (hendaklah bertutup) pada badannya melainkan ini dan ini” (sambil baginda menunjukkan ke arah wajah dan kedua pergelangan tangannya).

20 comments:

faiz said...

btol tu..ape yg susah sgt nak berkorban demi kewajipan..alhamdullillah akak tu dah berubah..

Silent said...

tapi ramai yg pakai tudung sekadar pakai atau bahasa kesatnya ttp rambut rosak...wahaaa.....

moga bertambah ke arah kebaikan.

Prince Halilintar said...

alhamdulillah dtg keinsafan pada akak tu utk memakai tudung..harap2 berterusan la ka..

mR. sMiLe said...

itulah... nak wat baik bkn susah sgt pun kan,... =)

Suhami Ahmad said...

Alhamdulillah.....kalau dia berubah pasal ayat GS tu, insyaAllah besar ganjaran GS dapat....atok suka entry ni ! =)

KAMIHIDUP said...

:)

| gad1s s0ypans | said...

faiz:
ye,alhamdulillah dgn perubahan dy.....
m0ga dy kekal dgn kputusan yg dy ambik.....
(=

| gad1s s0ypans | said...

silent:
terjadi kejadian cam tue atas fakt0r kejahilan.....

twu benda tue salah tp bernafsu jugk nk wat.....

heee,gad1s p0wn kdg berfesyen jugk....

tue yg selalu kena tgur ngn ayah....
(=

| gad1s s0ypans | said...

prince:
gad1s rasa akak tue mmg minat nk bertudung....

tp dy x yakin.....

tp alhamdulillah....
m0ga dy kekal.....
(=

| gad1s s0ypans | said...

mr.smile:
a,ah....
x susah....

atas kehendak diri sendiri.....
(=

| gad1s s0ypans | said...

at0k:
heee, gad1s suke tg0k dy....
jiwa dy lembut.....

myb fakt0r persekitaran k0wt yg wat dy terpedaya.....

hikhik,mecih at0k....
(=

| gad1s s0ypans | said...

KAMI:

c(:

Ila said...

ye betul..bertudung tu wajib
Jom Baca Dua Tempat berbeza

KUREKURE COMEL said...

mina rasa akak tu dpt petunjuk dari ALLAH...hatinya tersentuh melihat gad1s bertudung....


alhamdulillah...

Mr iz said...

he he he orang paki tudung ni nampak manis ...he he he.... sopan kan...he he he...suka...auka...he he he

Cik TeN10 said...

scra tak langsung dia turut tertarik utk pakai tudung.. alhamdulillah Allah bg dia petunjuk dan buka pintu hati dia utk berhijrah.. semoga perghijrahannya itu berkekalan lah.. :)

mykhalis said...

mst rasa suka kan? tanpa kita sedar kita dah berdakwah tanpa mereka sedar..

dean said...

hye gadis??

alhamdullilah kakak tuh berubah,,

kalo da pkai tuh pkai trus jeq la kn..

jgn kjp bkk kjp tutup..

peace~

dean said...

n then..xsmstinya awek xpkai tudung tuh jahat..tol kn??ckp tol pat!
hehe..

dtg sini folow

| gad1s s0ypans | said...

dean:
tQ dtg f0llow.....

hee, yep,x bertudung x semestinya jahat.....
c0z baik atau buruk sese0wg tue terletak atas akhlaknya......

bertudung pulk adalah kewajipan untk wanita menjaga mahk0ta dan secara lgsungnya menjaga keaiban diri....

heee,
(=